There was an error in this gadget

Tuesday, 19 February 2013

Hantu tu wujud ke???

hurm... aku tau makhluk2 halus ni mmg wujud... cuma kite x nmpak dgn amta kasar kite.. Hanya org terpilih jek yg dapat emlihat n merasai kehadirannye....ape yg aku nk citer ni... pasal pengalaman aku duk hostel dulu.. Mase blaja di sebuah kolej di kuantan.... Bendanye x la seram mane... Tp disbbkan gangguan ni kami pndah serta merta!!

Contoh jek yek
MAse aku duk hostel tu dulu... Tgh femes pasal maxis super saver.. Jd ramai la budak2 bersengkang mata nak bgayut mlm2 dgn couple masing.... Tidak terkecuali budak bilik aku... Aku plak tido atas (katil doubledecker) jd floor kitrg floor paling atas.... n atas floor kitorg tu kawasan lapang utk sidai baju... & Kunci utk ke ruan ampaian ni di pegang oleh budak bilik aku... Dan aku ditugaskn hmpir stiap mlm utk mngunci pintu itu...

dalam pd tgh syok gayut,.... tibe2 dgt bnda berlari... kalo skali xpe gak... ni berkali2.. mau x seram... da la aku duk katil atas... duk plak tgkat atas,.... dgn bnyi kuali jatuh kt dapur... tp bile g, xde pape pun.. kuali pun xde jatuh... elok jek kt tmpt die... dan budak2 bilik blkang nmpak tgan hitam.. ape lagi... pg esoknye... jmpe principal... pndah umah SERTA MERTA...... ade jugak la budak floor bawak x pndah... tp yg pasti floor atas lengang.... heheheh Rupe2nye ade sorg budak ni g jmpe org yg pndai bab2 mcm ni... mak cik tu ckp ade pkerja indon da attack hostel kitrang... mamat indon ni ade pkai ilmu... jd die nk ckpkan ilmu die... die kna rosakkan ank gadis... Wallahualam.. Tp pape pun sume slmat... Alhamdulillah........

Hutang Sana Sini

salam... hari ni tergerak hati nk citer pasal hutang... bukan ape..... Income kite tiap2 bulan abes utk byr kereta, umah n whatever... Tapi jgn mengeluh.... Sbb ini dugaan dan ujian dari Allah utk kite... Ape yg perlu kite buat.. bdoa dan berusaha....
Macam aku ni plak... abes utk byr keta... mak abah n barang keperluan.... n yang paling2 penting kna spend duit myak kete la..... huhuhuhu ape tak nye.... duit myak kete aku jek RM30 utk 2 hari.... Parok2.... hehehehe... gaji bukan banyak.... RM1100.... Tapi bersyukur dgn ape yg ade sbb buat mase ni hidup aku skluarga x pnah lagi rase susah.... Senang jek rezki tu masuk.... lagi baru2 ni dapat BR1m kan..... Alhamdulillah.......