There was an error in this gadget

Thursday, 12 September 2013

Tinggal kenangan

Rumah yg memberi 1001 kenangan pada kami sekeluarga.. Tapi sayangnye.. Setelah berpuluh tahun tanah tu hak kami.. kini bukan rezki kami lagi.. Tanah yang dah dibeli berpuluh tahun lalu kini dituntut semula oleh waris yg menjual... Setelah turun naik mahkamah berkali-kali.. Akhirnya bukan menjadi rezeki kami apabila tanah tu menjadi hak waris yg menjual dulu.. Ini kerana mase urusan jual beli dahulu kala.. Ade kekurangan dokumen.. Xpelah... Bukan rezeki... Pada waris penjual yg menuntut tu... Kamu tahu tanah tu dah dijual.. tapi kamu seboleh2 mahukan ianya semula.. Xpe... Didunia kamu leh dapat ape yg kamu nak... Tunggu diakhirat sok... Baru kamu tau siapa yang betul dan siapa yang salah....teremosional plak dah...

RUmah ni banyak memberi kenangan... Dulu kalo petang2 aku selalu main ngan cousin2 n sedara mara bawah umah opah.. Pastu mandi air perigi yg sejuk mcm kat cameron highland... bile kami dtg.. kami akan dihidangkan oleh air kopi buatan opah.. Yang amat sedap..... Pastu kami sibuk main barang2 sirih opah mcm kacip, pinang n sbgainye... Mknnye tdak tp main jek lebih... heheheheheh KAlo time raye plak kami semua sepakat mengira duit raye di tangga... Ah! kenangan indah belaka...... Rindu umah tu.... Rindu Opah!! Alfatihah untuk Opah....
Kenangan....

Kini... setelah beberapatahun dirobohkan...

kelmarin....

Kami bkumpul lagi.. Tapi kali ni btiga jek.... heheehehhe maap pade yg x tlibat... ianya x disengajakan... hehehehe.. bermula lunch di kfc... Kami (aku n siti) pusing bandar mencari barang2 Sue... Dan setelah jelajah kedai kain 1 mersing.. barang yg dikehendaki x dijumpai maka kami terus ke JPJ untuk mnghidupkan lesen Siti dan seterusnya lepak di pantai. Sambil lepak kt pantai pekena keropok n air oren... Kami smpat naik kuda ala-ala cinderella... hehehehe tu pun kt pantai x ramai org.. cer kalo ramai... mesti naik kuda ni, muka tutup ngan kotak.. hahahaha... Pastu majlis bersurai... heheheheeh x gitu.....
Lunch dulu

Muka selebet...

Cinderela ke??

Kami bertiga...

Rainbow namenyer...

kami berkumpul lagi....

Sebenarnye da dekat seminggu da pic ni.. tapi br ari ni aku rajin nk hapdet blog... heheheheh ari tu kami berkumpul lagi... Tempat berkumpul di depan tmpat keje aku... N pas makan2 kami sume bgerak ke ekspo untuk sesi mperabih duit yg sedia ade.... heheheheh pape pun sronok bile kami da bgabung...
Sebelum makan

budak paling riuh....

kami kekenyangan

melantak selagi boleh....