Saturday 16 August 2014

PADA SYURGA DIWAJAHMU -NASH-

Aku suka dengar lagu ni... Maksud yg mendalam.. tentang seorg isteri yg tabah ngan prangai suami die.. walaupun telah diduakan tp ttp sabar menanti.. kalo kena kt aku.... x tau nk ckp mcm mane,.. Mampu ke nk hadapi... Tp lagu ni mmg best,... Banyak kali dengar pun x bosan... ni ade lirik die....

PADA SYURGA DIWAJAHMU -NASH-

Tuhan sengaja menduga kita 
Dimana kesabaran manusia 
Engkau isteri yang kusanjungi 
Lambang semangat cinta dunia

Pasti engkau terkenangkan 
Peristiwa semalam 
Saatku menggadaikan cinta 
Pada onak dan duri asmara

Entah dimana akal fikiran 
Hingga sesat di jalan yang terang 
Ini suratan yang diberikan 
Menguji kekuatan jiwa

Waktu engkau kulupakan 
Dalam kemarau cinta 
Betapa hatimu rela 

Demi melihat kubahgia

Kau menahan segala siksa 
Di hati hanya berdoa 
Mengharapkan aku kan pulang 
Agar terang cahaya

Ku yang hanyut di arus gersang 
Di laut ribut melanda 
Dan berenang ke pelabuhan 
Kasih sayang sebenar

Air mata cinta darimu 
Ku menjadi rindu 
Pada syurga di wajahmu 
Tiada tanda kau berdosa

Biar aku cium tanganmu 
Membasuh lumpur di muka 
Ku yang hanyut berarus gersang 
Di laut ribut melanda

Kau menahan segala siksa 
Di hati hanya berdoa 
Kuberenang ke pelabuhan 
Mencari cinta sebenar

Dan kutahan apa hukuman 
Di hati hanya berdoa 
Biar aku cium tanganmu 
Sekali lagi bersama

Bukan sekali jalan berduri 
Hanya Tuhan yang pasti mengerti






No comments:

Post a Comment