There was an error in this gadget

Thursday, 12 September 2013

Tinggal kenangan

Rumah yg memberi 1001 kenangan pada kami sekeluarga.. Tapi sayangnye.. Setelah berpuluh tahun tanah tu hak kami.. kini bukan rezki kami lagi.. Tanah yang dah dibeli berpuluh tahun lalu kini dituntut semula oleh waris yg menjual... Setelah turun naik mahkamah berkali-kali.. Akhirnya bukan menjadi rezeki kami apabila tanah tu menjadi hak waris yg menjual dulu.. Ini kerana mase urusan jual beli dahulu kala.. Ade kekurangan dokumen.. Xpelah... Bukan rezeki... Pada waris penjual yg menuntut tu... Kamu tahu tanah tu dah dijual.. tapi kamu seboleh2 mahukan ianya semula.. Xpe... Didunia kamu leh dapat ape yg kamu nak... Tunggu diakhirat sok... Baru kamu tau siapa yang betul dan siapa yang salah....teremosional plak dah...

RUmah ni banyak memberi kenangan... Dulu kalo petang2 aku selalu main ngan cousin2 n sedara mara bawah umah opah.. Pastu mandi air perigi yg sejuk mcm kat cameron highland... bile kami dtg.. kami akan dihidangkan oleh air kopi buatan opah.. Yang amat sedap..... Pastu kami sibuk main barang2 sirih opah mcm kacip, pinang n sbgainye... Mknnye tdak tp main jek lebih... heheheheheh KAlo time raye plak kami semua sepakat mengira duit raye di tangga... Ah! kenangan indah belaka...... Rindu umah tu.... Rindu Opah!! Alfatihah untuk Opah....
Kenangan....

Kini... setelah beberapatahun dirobohkan...

3 comments:

  1. Replies
    1. dekat areea brother joe kan ade satu smpang kecik.. masuk smpang tu la... tp umah ni xde da skang... semak bin samun jek skang ni...

      Delete
  2. brother joe? im was here.. kah kah kah

    ReplyDelete