Tuesday 2 April 2013

berniaga???

Memang minat aku... tapi boleh ke??? ade orang kate kalo xde ilmu jangan mimpi nak bniaga... hello!! jangan amlkan bnda2 syirik ni k.... x tau nape.. aku lebih minat meniaga dari kerja makan gaji... boleh dikira ngan jari... kalo aku keje makan gaji.. paling lama aku boleh bertahan 6 bulan... kerja yang aku kerja skang ni... baru 5 bulan... x tau la smpai bile kan... dengan ekonomi baru nk kukuh ni.. (almaklumlah baru lepas kahwen)
 Tapi sejak dari skolah lagi aku dah belajar mniaga.... aku tolong abg ipar aku jual durian depan umah.. pastu aku g kl (time cuti skolah) tolong mak cik aku mniaga kt sana... n then bile aku abes blaja.. aku tolong kazen aku mniaga tudung (rumah ke rumah) pastu aku keje ngan kazen aku sorang lagik... die ade restoran & dan dah 2 tahun aku ikut die meniaga bazar ramadhan... walaupun penat tp seronok... puas hati tgk gelagat orang... macam2 ragam... kite ni bjual makanan xkan nak untung semata2... lebih2kan la sedekah... ganjarannyer lagi tinggi.... x dapat dlm bentuk wang ringgit maybe pahala kite kan. Dan skang aku rindu nak mniaga balik....



Kak Ana & Aku.... (Die ni la kazen aku yg ade restoran)

No comments:

Post a Comment