Tuesday 3 September 2013

Isu minyak naik 20 sen

hehehe sowi.. agak lewat update blog bkaitan myak.. bukan ape.. Dok tgk orang lain complain pasal minyak naik.. Kalo minyak naik kompom la barang pun akan naik... Jd gaji aku naik baru2 ni same jek la mcm sebelum naik..... gaji seblom naik same dengan barang x naik hrga.. Minyak naik harga walaupun 20 sen.. barang akan naik hrga punye la..... Bg mereka yg gaji besor... pndpatan ribu riban sebulan.. pasti x rase kan.... Bg kami yg bgaji rendah ni ha.... walaupun hanya RM1500 sebulan itu da dikire rendah tau,,, Cer fikir bg org2 yg kerja biase.. (yg bkerja yek.. bukan owner).. gaji paling mahal pun 700 hengget sebulan... (aku pnah kerja jaga kedai baju dengan gaji 400 rgt sbulan...) mcm mane nk cover pbelanjaan kalo tanggung diri sndri pun x lepas... ye dok.....

macam aku ni ha.. org tgk sedap dah gaji 1500 hengget sebulan... tu x tolak epf n socso lg tu... duit keta lagi... asb lagi.. bil2 yg sedia ade menunggu untuk dibayar lagi... kalo x byr kang mau umah aku bgelap, xde air n xde siaran tv.... duit myak g keje n balik keje lagi... barang2 dapur lagi...  dah tu kain baju x pyh btukar lah yek.... pakai jek baju yg same dr tahun2 sudah.... NAsib baik ler  hubby prihatin.... Segala pbelanjaan kt umah endau die yg tanggung... cuma aku kena tanggung pbelanjaan kt umah mrsing... ye r.. aku da duk ngan mak aku semula kan.. mcm keta aku tu.. aku yg pakai dr seblom kawen.... x kan nk suh hubby bayor plak kan.. asb aku tu.. atas name aku.. x kan die jugak nk mbayarnye kan.... xkan aku nk letak lagi beban kt bahu die..walaupun die tu suami aku tp aku kena la faham situasi die... dah2.. pasni aku nk beli beskal ... g keje naik beskal jek... ni ade la luahan hati n pendapat aku... pendapat korang aku x tahu mcm mane kan... kan da byk aku bebel ari ni.. huhuhu....

korang layan jek la gambo2 kt abwah ni... gambo2 ni sumber dr facebook... bkaitan isu myak naik harga....

Jangan bertindak bodoh seperti ini...





Tapi fikirlah bagaimane nk kurangkan penggunaan minyak kereta....!!







No comments:

Post a Comment